Dienstag, 10. August 2010

a vezénylésről

1.) A karmester mozdulatai az öv és a szem magassága között kell, hogy maradjanak.
2.) Halk zenénél a kéz a test közelében marad, hangos zenénél kissé eltávolodik attól.
3.) A pálca végével mindig lefelé kell ütni.

4.) Az előkészítő ütés (avizó) a darab tempójában történik, az 1-hez, lefelé hozzáadódik a gravitációs gyorsulás.
5.) Ha a karmester folyamatosan nagy mozdulatokkal vezényel, a zenekar köteles hangosan játszani.
6.) Lassításkor a karmester megnöveli mozdulatai amplitúdóját, gyorsításkor csökkenti.
7.) Az a karmester, aki nem üt előre, nem vesz részt a zenekar irányításában.
8.) A karmester jobb keze olyan, mint a vonat fűtője. Ha leáll a lapátolással, akkor megáll a vonat is.
9) Nemcsak azt kell a karmesternek beintenie, hogy mikor kell belépni, hanem azt is, hogy "hogyan".

10.) A Rajna kincse elején kényelmes kisterpeszbe állok. Két és fél órán keresztül nem mozdul a lábam.
(Yuri Simonov)










1 Kommentar:

blog-archiv

26 graustufen

26 graustufen